V Česku se vydražil nový Mercedes-Maybach S 680 4MATIC „Edition 100“, na Fond ohrožených dětí doputoval výtěžek více než 1,5 milionu korun.
Praha. Zákazníci automobilky Mercedes-Benz měli příležitost zúčastnit se charitativní aukce a získat tak jedinečný kus Mercedes-Maybach S 680 4MATIC „Edition 100“ z limitované edice a zároveň tím přispět na dobrou věc. Online aukce vozu proběhla v termínu od 20. 6. do 23. 6. 2022 a do aukce se zaregistrovalo 15 zájemců z řad potenciálních zákazníků. Aukce se mohli zúčastnit pouze zájemci nominovaní autorizovaným prodejcem značky Mercedes-Benz v České republice. První zájemci o vůz a o účast v aukci měli příležitost Třídu S již spatřit na vlastní oči v rámci Mercedes-Benz Private Lounge, která byla součástí automobilové slavnosti Legendy na konci května.
Mercedes-Benz Česká republika uspořádal na konci černa aukci jediného vozu Mercedes-Maybach Třídy S „Edition 100“ určeného pro český trh. Verze „Edition 100“ byla stvořena k 100letému jubileu značky Mercedes-Maybach a její výroba je limitována na 100 kusů. Aukce proběhla ve spolupráci s organizací Fond ohrožených dětí (FOD), která tím získala finanční příspěvek z prodeje vozu přesahující částku 1,5 milionu korun.
Princip a detaily aukce
Výroba modelu Mercedes-Maybach S 680 4MATIC „Edition 100“ je limitována na 100 kusů. Pro český trh byl určen pouze jediný kus. Společnost Mercedes-Benz Česká republika se rozhodla tento model prodat formou aukce a zároveň tak podpořit vybranou charitativní organizaci.
Ve spolupráci s auctomobile.com nabídla značka exkluzivně svým klientům možnost zúčastnit se online aukce vozu Mercedes-Maybach S 680 4MATIC „Edition 100“. V rámci aukce se dražilo přidělení zákaznické kvóty na daný automobil. Automobil jako takový bude prodán a předán autorizovaným prodejcem. Vyvolávací cena automobilu byla ceníková cena vozu ve výši 8 435 748 Kč vč. DPH (6 971 692 Kč bez DPH), minimální výše každého dalšího příhozu pak byla symbolicky k 100letému jubileu 100.000 Kč. V momentu ukončení aukce dosáhla částka nejvyšší nabídky na rovných 9 500 000 Kč. vč. DPH, což představuje charitativní příspěvek Fondu Ohrožených Dětí ve výši 1 064 252 Kč.
Když aukce, tak na charitativní účely. Jedním z hlavních důvodů pro volbu prodejního formátu aukce byla spolupráce s charitativní organizací, která potřebuje v současné době finanční prostředky více, než kdy předtím. V rámci této aukce se podařilo navázat spolupráci s Fondem Ohrožených Dětí (FOD), kterému již byl poskytnut finanční příspěvek z prodeje vrcholného modelu Třídy S. Prostředky vybrané nad ceníkovou cenu vozu byly převedeny na účet organizace. Kromě toho společnost Mercedes-Benz Česká republika vyčlenila a již převedla charitativní organizaci FOD finanční příspěvek ve výši 500.000 Kč.
„Je to poprvé, kdy jsme v České republice realizovali podobný formát prodeje a i proto jsme byli velmi opatrní při odhadech a předpovědích výsledku aukce. O to víc nás těší, jakého úspěchu jsme již při naší první aukci dosáhli, celkově to jen potvrzuje vysoký zájem o vozy naší značky a oblíbenost našich limitovaných modelů a edic. Zároveň jsme rádi, že se nám podařilo vyčlenit i fixní příspěvek pro Fond ohrožených dětí nad rámec dražby a podpořit tak celkově fond částkou přesahující 1,5 milionu korun,“ říká Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika.
„V minulosti se nám podařilo se značkou Mercedes-Benz realizovat několik úspěšných projektů, mezi které patří například dlouholetá spolupráce na akci Helping Dolls, která přináší významné finanční prostředky chodovskému Klokánku. Jsme velmi rádi, že nás mercedes oslovil s možností spolupráce i na tomto projektu aukce, zvláště když se jednalo o takto exkluzivní vůz. Průběh aukce jsme samozřejmě netrpělivě sledovali. I když jsme věřili a doufali v co nejlepší výsledek aukce, celková vydražená částka nás překvapila a překonala naše očekávání. Tento příspěvek nám výrazně pomůže v naší činnosti, peníze budou využity pro děti, které neměly to štěstí vyrůstat ve své vlastní rodině,“ říká Hanka Kupková, předsedkyně Fondu ohrožených dětí.
O vozu Mercedes-Maybach S 680 4MATIC „Edition 100“
Luxusní sedan Mercedes-Maybach Třídy S s motorem V12 o výkonu 612 k je dokonalou šoférskou limuzínou. Tento vůz je exkluzivní nejen svou 12válcovou motorizací, která je v nabídce výhradně právě pro Mercedes-Maybach Třídy S, ale mezi opravdové skvosty ve výbavě patří speciálně odhlučněná zadní část interiéru nabízející prvotřídní komfort včetně audiosystému Burmester 4D Surround Sound, dvojicí sedadel s bohatou nabídkou masážních funkcí a technicky vyspělých displejů pro informační a zábavní funkce. Tento model má oproti dlouhé Třídě S o 18 centimetrů prodloužený rozvor náprav a poprvé ve spojení s 12válcovým motorem je vybaven pohonem všech kol.
Excelence modelu je nyní nejkrásnějším způsobem oslavována zušlechtěnou verzí „Edition 100“ limitovanou na 100 exemplářů. Typické znaky vozů Maybach, jako například pozoruhodná maska chladiče, nesou emblém značky. Třída S je ručně lakována dvěma odstíny – stříbrná hightech/modrá nautik – a vybavena koženým čalouněním interiéru se speciálním designem v odstínech bílá crystal designo/stříbřitě šedá s perleťovým efektem.
Logo značky včetně nápisu „Edition 100“ zdobí střešní sloupky C, různé odkládací schránky a osvětlená ozdobná obložení interiéru. Nápis „Edition 100“ zvýrazňuje také kryty nábojů kol. Kola Třídy S se navíc lesknou novou šedou povrchovou úpravou.
Exkluzivitu speciální edice navíc umocňuje ochranná plachta na vůz s ikonickým dvojitým M a ušlechtilý, ručně vyrobený „diplomatický“ kufřík z měkké kůže v odstínu bílá crystal pro uložení dokumentů a klíčku. Speciálně pro jubilejní edici navrhli své produkty v přísně limitované zvláštní sérii také někteří dlouholetí partneři značky Mercedes-Maybach. Například licenční partner Maybach Icons of Luxury nabízí plnicí pero posázené diamanty z kolekce Maybach the Peak. Nebo manufakturní výrobce stříbrných příborů a jachet Robbe & Berking připravil číše na šampaňské s vlastní rytinou.
Vůz Mercedes-Maybach S 680 4MATIC „Edition 100“ je vybaven mimo jiné například i těmito prvky výbavy:
- Exkluzivní exteriérové/interiérové prvky a doplňky „Edition 100“
- 20“ disky kol Maybach ve specifickém provedení „Edition 100“
- Čalounění stropu MANUFAKTUR - kůže nappa bílá crystal
- Multifunkční volant v kombinaci dřevo/kůže
- Podvozek se vzduchovým pružením AIRMATIC
- Světlomety DIGITAL LIGHT
- Surround soundsystém Burmester® High End 4D
- Sdružený 3D displej
- Head-up displej včetně rozšířené reality MBUX
- Komfortní zadní sedadla First Class (4místné provedení)
- Vyhřívání zátylku a ramen v zadní části vozidla
- Masáž lýtek v zadní části vozidla
- Multimediální systém MBUX High-End pro cestující na zadních sedadlech
- Chladicí box v zadní části vozidla
- Natáčecí zadní náprava s úhlem natočení 10⁰
- Nezávislé topení a větrání
Výročí 100 let Mercedes-Maybach
„Co je dobré, to musí být také krásné.“ Tak znělo krédo Wilhelma a Karla Maybacha na začátku 20. století. Otec a syn byli považováni za nadané konstruktéry, průkopníky automobilového luxusu a vytříbeného stylu. S jednoduše znějícím rčením vytvořili velmi komplexní produkty, v nichž se dokonalost a zručnost snoubí s inovacemi, technickými i řemeslnými. Tuto charakteristiku ztělesňuje jméno Maybach dodnes.
Wilhelm Maybach, narozený v roce 1846, byl blízkým spolupracovníkem Gottlieba Daimlera a zpočátku pracoval pro společnost Daimler-Motoren-Gesellschaft. Mezi bezpočet jeho inovací patří vývoj prvního Mercedesu, který v roce 1901 dominoval závodnímu týdnu v Nice. Tento úspěch mu vynesl čestné označení „Roi des Constructeurs“ – král konstruktérů. Se svým nejstarším synem Karlem kombinoval pokrok s vytříbenými tvary. Jejich cílem bylo vytvořit „to nejlepší z nejlepšího“. „Přemýšlím nepřetržitě, je to trvalý impulz: dokonalost techniky,“ řekl kdysi Wilhelm.
Na autosalonu v Berlíně v září 1921 představila společnost Maybach Motorenbau GmbH svůj první sériově vyráběný vůz. Typ W 3 byl uměleckým dílem na kolech. První německý sériově vyráběný automobil s brzdami na všech kolech, planetovou převodovkou a interiérem s nejkvalitnějšími materiály. Publikum bylo nadšeno. Zrodila se legenda. Časopis „Motor“ napsal: „Rozzářila se nová hvězda na automobilovém nebi.“
Maybach se stal ve 20. a 30. letech minulého století výrazem charakteru a společenského postavení a ztělesněním technické a řemeslné rafinovanosti – zkrátka na zakázku vyráběného luxusu. Králové, průmyslníci a umělci se od té doby nechávali vozit v nádherných limuzínách nebo majestátních limuzínách Pullman a po světě cestovali v elegantních kupé, kabrioletech a roadsterech. Každý model Maybach měl jedinečnou výbavu. Preciznost se ve vozech Maybach snoubila s krásou. Indický mahárádža si nechal v roce 1928 ozdobit svou limuzínu dokonce zlatem a rubíny.
Po smrti Karla Maybacha v roce 1960 převzala firmu Maybach Motorenbau GmbH společnost Daimler-Benz AG. V roce 2002 byl MAYBACH vzkříšen jako samostatná značka. Do začátku roku 2013 byla zákazníkům na celém světě dodávána legendární vozidla, jakými byly modely Maybach 57, Maybach 62 nebo Maybach 62 Landaulet. Hnací sílou pro konstruktéry, designéry a zákazníky byla znovu automobilová excelence.
Mercedes-Maybach je od roku 2014 značkou spadající pod Mercedes-Benz. Kromě sériově vyráběných modelů Mercedes-Maybach Třída S a GLS uvedla značka na trh také modely S 600 Pullman a limitované speciální edice, jako například S 650 Cabriolet nebo G 650 Landaulet.
Všechny modely navazují na tradici značky vytvářet to „nejlepší z nejlepšího“. Jejich výroba probíhá na základě intenzivního dialogu se zákazníky ve specializovaném centru v Sindelfingenu u Stuttgartu. Podle individuálních přání zákazníků je navíc věnována mimořádná pozornost detailům jednotlivých vozidel, kdy v rámci osobního klientského přístupu manufaktury Mercedes-Maybach nabízejí její specialisté nejvyšší úroveň řemeslného umění a dokonalosti.
„Luxusní automobil se stává Maybachem díky vášnivé kombinaci i těch nejmenších detailů – a to ve spojení s nejmodernějšími technologiemi společnosti Mercedes-Benz. Každý Mercedes-Maybach ztělesňuje pro naše zákazníky, kteří hledají něco opravdu výjimečného, sofistikovaný luxus ve všech jeho nuancích,“ říká Philipp Schiemer, vedoucí divize Top End Vehicle Group ve společnosti Mercedes-Benz AG a předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.
Fond ohrožených dětí (FOD)
Fond ohrožených dětí (FOD) je nevládní nezisková organizace na pomoc ohroženým dětem s pověřením k výkonu sociálně-právní ochrany dětí. Hlavními směry činnosti fondu je pomoc dětem týraným i jinak sociálně ohroženým a osvěta a snaha o zlepšení legislativy a praxe na úseku ochrany dětí.
Výraznou činností FOD je i zastřešení projektu Klokánek, jehož cílem je nabídnout dětem namísto ústavní výchovy přechodnou rodinnou péči na dobu, dokud se nemohou vrátit zpět do své rodiny, nebo dokud pro ně není nalezena trvalá náhradní rodinná péče.
Soubory ke stažení
V Česku se vydražil Mercedes-Maybach „Edition 100“.pdf (.pdf, 396.86 kB)
V Česku se vydražil Mercedes-Maybach „Edition 100“.docx (.docx, 394.64 kB)
Kontakt pro média
Josef Hlávka
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
Mercedes-Benz Cars
Mob.: +420 737 797 979
E-mail: [email protected]