Plně elektrická legenda: Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ

24. 4. 2024

Stuttgart/Štýrský Hradec (Graz). Zcela novým vozem Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ (kombinovaná spotřeba energie: 27,7–30,3 kWh/100 km | kombinované emise CO2: 0 g/km | emisní třída CO2: A) představuje značka s třícípou hvězdou ve znaku první plně elektrickou variantu své terénní ikony. Tento automobil představuje naprosto ojedinělé spojení tradice a pokroku. Zcela nová elektrická Třída G zůstává věrná charakteru modelu a zachovává si svou hranatou siluetu včetně všech ikonických prvků. Stejně jako u konvenčně poháněných variant je karoserie vozu uložena na žebřinovém rámu. Vývojový tým jej ovšem upravil a vyztužil tak, aby se jeho součástí mohly stát komponenty elektrického pohonu. Zachována je také kombinace nezávislého zavěšení předních kol s dvojitými příčnými rameny a nově vyvinutá tuhá zadní náprava. Vysokonapěťový lithium-iontový trakční akumulátor zabudovaný do žebřinového rámu zajišťuje nízké těžiště. S využitelnou kapacitou 116 kWh poskytuje dostatek energie pro jízdní dosah až 473 kilometrů podle WLTP.

• Elektrická Třída G: nezaměnitelné tvary se snoubí s jedinečnou technologií pohonu
• Elektrická éra otevírá netušené možnosti pro jízdu v terénu

 

„Třída G během své více než 45leté historie vždy využívala nejmodernější dostupnou technologii pohonu. Je tedy zcela přirozené, že terénní vlastnosti našeho legendárního modelu se dostávají na novou úroveň díky inovativní koncepci pohonu se čtyřmi samostatně řízenými elektromotory. Vůz si dokonce zachovává známou hranatou siluetu a je věrný charakteru našeho oblíbeného Geländewagenu.“

Markus Schäfer, člen představenstva koncernu Mercedes-Benz pro technický vývoj

 

 

Elektrický pohon

 

  • Inovativní koncepce pohonu jednotlivých kol s celkovým výkonem 432 kW a točivým momentem 1 164 Nm
  • Virtuální uzávěrky diferenciálů pomocí vektorování točivého momentu namísto mechanických komponent 

 

Se čtyřmi individuálně ovládanými elektromotory v blízkosti kol nabízí zcela nová elektrická Třída G jedinečné jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. Jedná se o první sériově vyráběný vůz koncernu Mercedes-Benz s odděleným pohonem jednotlivých kol. Čtyři motory jsou integrovány do žebřinového rámu – po dvou na přední a zadní nápravě. Jsou poháněny krátkými poloosami. Každý z elektromotorů vyvine nejvyšší výkon 108 kW, dohromady tedy poskytují celkový výkon 432 kW. Nejvyšší celkový točivý moment činí 1 164 Nm. Ve spolupráci se systémem ESP a centrálním systémem řízení pohonu (Central Powertrain Control – CPC) je točivý moment distribuován přesně na ta kola, u nichž zcela nová elektrická Třída G potřebuje v daný okamžik zajistit trakci.

Díky inovativní koncepci pohonu zrychlí zcela nový Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Protože elektromotory dokážou poskytnout svůj maximální točivý moment i v nejnižších otáčkách, vyniká plně elektrický off-road enormní tažnou silou a výjimečnou ovladatelností. To je výhodné jak ve strmých stoupáních, tak na nezpevněném povrchu.

Virtuální uzávěrky diferenciálu místo mechanických

Zcela nová elektrická Třída G využívá vektorování točivého momentu, aby tak vytvořila virtuální uzávěrky diferenciálů. Tato technologie umožňuje přesně dávkovat točivý moment na jednotlivá kola. Vzhledem k tomu, že točivý moment narůstá během zlomků sekundy právě tam, kde je potřeba, dokáže zcela nová elektrická Třída G stabilně stoupat a klesat i v tom nejtěžším terénu.

Virtuální uzávěrky diferenciálů umožňují plně variabilní rozdělení točivého momentu mezi jednotlivá kola. Výsledkem je maximální trakce s co nejvyšší flexibilitou bez omezení v zatáčkách. Zcela nová elektrická Třída G proto zůstává agilní a snadno ovladatelná za všech okolností, a to i s aktivovanou virtuální uzávěrkou diferenciálu. Uzávěrky není nutné ručně zapínat pomocí spínačů na ovládacím panelu, ovládání je plně automatické. To ještě více usnadňuje používání vozu a zvyšuje bezpečnost jízdy i v obtížných podmínkách.

 

Trakční akumulátor

 

  • Lithium-iontový akumulátor v novém modelu G 580 se skládá z 12 modulů
  • Speciálně vyvinutá ochrana podvozku splňuje nejvyšší požadavky 

 

Srdcem každého elektromobilu je vysokonapěťový akumulátor. Ve zcela nové elektrické Třídě G se nachází lithium-iontový trakční akumulátor s 216 články, které jsou rozmístěny v celkem 12 modulech ve dvou patrech nad sebou, kolem nich je ve třech úrovních rozvedena soustava pro chlazení či vyhřívání zásobníku energie. Akumulátor je integrován do žebřinového rámu z oceli o tloušťce až čtyři milimetry. Tím je zajištěno nízké těžiště a celé vozidlo je výrazně tužší. Aby byly články chráněny před vniknutím vody a nečistot, jsou umístěny v krytu odolném proti zkroucení. To znamená, že zcela nová elektrická Třída G je také ideálně vybavena pro nejnáročnější výpravy do terénu. Využitelná kapacita baterie činí 116 kWh. Zcela nový Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ tak podle WLTP poskytuje dostatek energie pro ujetí až 473 km.

Komponenty a funkce pro nabíjení

Zcela nová elektrická Třída G je schopna doplňovat energii střídavým proudem (AC) i stejnosměrným proudem (DC). Při nabíjení střídavým proudem, například z wallboxu, činí maximální nabíjecí výkon až 11 kW. Pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem je na palubě rychlonabíjecí systém s výkonem až 200 kW. V tomto případě se doba nabíjení z 10 na 80 % kapacity akumulátoru pohybuje kolem 32 minut.

Zcela nová elektrická Třída G má tři nabíjecí programy – Standardní, Práce nebo Domov. Uživatelé mohou nastavit odlišné parametry, jako je čas odjezdu, ovládání klimatizace a maximální úroveň nabití. Nabíjecí programy Domov a Práce se mohou aktivovat s pomocí lokalizačních služeb. Zapnou se automaticky, jakmile uživatel zaparkuje vozidlo na daném nabíjecím místě. Uživatelé jsou o tom informováni přes palubní rozhraní MBUX.

Vícestupňové zabezpečení vysokého napětí

Mercedes-Benz vyvinul pro svá elektrická vozidla vícestupňovou vysokonapěťovou ochranu, který má zabránit úrazům elektrickým proudem a zkratům. Obsahuje osm základních prvků pro bezpečnost akumulátoru a všech součástí elektrické výstroje s úrovní napětí vyšší než 60 voltů. Patří sem například kontrolní systém vysokonapěťové soustavy, který v případě vážné nehody automaticky vypne přívod elektřiny.

Speciální ochrana podvozku

Zcela nová elektrická Třída G je s ohledem na své špičkové terénní vlastnosti vybavena i prvotřídní ochranou podvozku. V případě kontaktu s povrchem při jízdě mimo silnici nesmí akumulátor utrpět žádné poškození. Důležité součásti na spodní části karoserie je navíc nutné chránit před poškozením kameny, prachem a pískem. Při vývoji nového plně elektrického modelu byl proto kladen důraz na vysokou úroveň ochrany této části vozu. Tým během vývojového procesu také zvažoval vliv na chování při nehodě, na aerodynamiku i aerodynamický hluk.

Ochrana podvozku u zcela nové elektrické Třídy G je vyrobena z pokročilé směsi materiálů, která zahrnuje i karbon. Ten přispívá k zvýšení tuhosti ve srovnání s díly vyrobenými z oceli nebo hliníku. Zajišťuje také dlouhodobou ochranu proti korozi a šetří hmotnost. Spodní ochranný panel má tloušťku 26 milimetrů, váží 57,6 kilogramu a k žebřinovém rámu je připevněn více než 50 ocelovými šrouby. Srovnatelný ocelový komponent by byl asi třikrát těžší. Na krytu je dále nanesena milimetrová ochranná vrstva proti odletujícím kamínkům.

 

Podvozek a převodovka

 

  • Upravená koncepce žebřinového rámu a nově vyvinutá tuhá zadní náprava
  • Volič jízdních režimů ELECTRIC DYNAMIC SELECT s programy pro různé jízdní situace
  • Přídavná převodovka s terénní redukcí LOW RANGE

 

Zcela nová elektrická Třída G přináší terénní schopnosti legendární Třídy G do éry elektrického pohonu. V některých aspektech elektrická verze dokonce překonává konvenčně poháněné modely – například v hloubce brodění. Žebřinový rám byl pro elektrický model upraven a zesílen, přičemž si zachoval kombinaci nezávislého zavěšení předních kol s dvojitými lichoběžníkovými rameny a tuhé zadní nápravy. Zadní náprava je typu De Dion a byla kompletně přepracována. Elektromotory jsou připevněny k žebřinovému rámu a spojeny s koly pomocí kloubových hřídelí. Výhodou je, že při vertikálním pohybu kola nedochází ke změně jeho odklonu. Hnací kloubové hřídele přenášejí točivý moment a jsou vybaveny kluzným spojením pro kompenzaci změny délky. Následující terénní schopnosti hovoří samy za sebe:

 

  • až 100% stoupavost na vhodných površích,
  • světlá výška mezi nápravami nejméně 250 mm, 
  • maximální brodivost 850 mm ve vodě a bahně,
  • stabilní jízda v bočním náklonu až do 35°, 
  • přední nájezdový úhel 32°, zadní nájezdový úhel 30,7°,
  • přejezdový úhel 20,3°.

 

Zcela nová elektrická Třída G je standardně vybavena stejným adaptivním a nastavitelným tlumením, jaké se používá v konvenčně poháněných variantách. Aktivní tlumiče kompenzují nerovnosti terénu lépe než pasivní. Díky tomu vůz nabízí ještě větší jistotu v terénu. Systém stabilizace náklonu a sklonu plynule reguluje charakteristiku tlumičů v závislosti na jízdní situaci a omezuje pohyby karoserie. Komponenty adaptivního tlumení jsou navrženy tak, aby vydržely extrémní podmínky, jako je prudký tlak vody, jízda bahnem, odletující kameny a hrubé nečistoty.

Terénní redukce LOW RANGE

Zcela nový Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ obsahuje i terénní převod LOW RANGE. Každý motor má v blízkosti kola vlastní převodovku s centrálním ovládáním. Tím je zajištěna nezávislá funkce motorů. Na každé z náprav se tak nachází dva elektromotory s převodovkami a dvojitá výkonová elektronika, neboli invertor. Toto uspořádání umožňuje zařazení terénní redukce, která elektrickému off-roadu pomáhá překonat obtížný terén. Nízký převod zvyšuje maximální točivý moment a přispívá k zajištění optimální provozní teploty pohonného ústrojí. K dispozici je také jízdní poloha HIGH RANGE, která při jízdě po silnici zaručuje maximální dojezd.

Terénní redukci LOW RANGE mohou řidiči aktivovat pomocí spínače v jízdním programu Rock. Tím se aktivuje redukční poměr (2:1), který zvýší točivý moment na kolech. Charakteristiky ovladatelnosti a odezvy jsou pak optimalizovány pro náročné výpravy ve výrazně profilovaném a obtížném terénu s prudkými výjezdy a klesáními. Nejvyšší rychlost je omezena na 85 km/h. Inteligentní funkce pro pomalé překonávání nejtěžších terénních překážek se zapíná automaticky a je vždy aktivní.

 

Exkluzivní off-roadové funkce, jedinečný zvukový charakter a digitální zážitky z jízdy v off-roadu

 

  • G-TURN, G-STEERING a inteligentní funkce pro pomalé překonávání nejtěžších překážek: pokročilá koncepce pohonu a přídavné převodovky umožňují jedinečné jízdní vlastnosti
  • G-ROAR: osobitý zvukový projev zcela nové elektrické Třídy G
  • Nová obrazovka OFFROAD COCKPIT a funkce „průhledné kapoty“ pro digitální zážitky z jízdy v terénu

 

Terénní schopnosti Třídy G vždy nastavovaly nejvyšší měřítka. To platí i pro zcela novou elektrickou Třídu G. Její inovativní koncepce pohonu umožňuje exkluzivní funkce pro jízdu mimo zpevněné cesty. 

Exkluzivní funkce zcela nové elektrické Třídy G: G-TURN a G-STEERING 

S funkcí G-TURN[1] mohou řidiči zcela novou elektrickou Třídu G otočit téměř na místě. Vozidlo provede na nezpevněném nebo kluzkém povrchu až dvě úplné otáčky v požadovaném směru. Nejen že to vypadá velmi efektně, ale funkce může být užitečná i při jízdě v terénu – například pokud jakákoli překážka znemožňuje pokračovat vpřed. Čtyři nezávisle poháněná kola dokáží podle potřeby otáčet vozidlem kolem svislé osy, a to jak doleva, tak doprava. V danou chvíli se kola na pravé a levé straně vozidla otáčejí v opačném směru. Aby bylo možné funkci spustit, musí vozidlo stát na rovném povrchu se zavřenými dveřmi, s předními koly v přímé poloze a řidič musí sešlápnout brzdový pedál. Kromě toho musí být převodovka v pozici D, zvolen jízdní program Rock a zapnuta terénní redukce LOW RANGE. Teprve poté řidič aktivuje funkci pomocí příslušného tlačítka na ovládacím panelu pro terénní technologie. Požadovaný směr otáčení lze nastavit podržením levého nebo pravého pádla řazení na volantu. Pro spuštění funkce G-TURN je nezbytné držet volant, uvolnit brzdový pedál a sešlápnout plynový pedál. Po dvou úplných otáčkách vozidla se G-TURN automaticky vypne. Řidič může tuto funkci kdykoli zrušit také manuálně uvolněním pádla řazení na volantu nebo plynového pedálu.

Systém G-STEERING dokáže výrazně snížit poloměr otáčení zcela nové elektrické Třídy G při jízdě v terénu nebo na nezpevněném povrchu. Toho je dosaženo cílenou regulací točivého momentu na jednotlivých kolech, kdy se vozidlo otáčí kolem zadního vnitřního kola. Tato funkce dokáže v určitých situacích eliminovat potřebu několika manévrů pro otočení ve složitých podmínkách – například v prudkých zatáčkách nebo jiných stísněných prostorech. Řidič může aktivovat G-STEERING stisknutím příslušného tlačítka na ovládacím panelu, pokud je zvolena pozice D, jízdní program Rock a je zapnuta terénní redukce LOW RANGE. Funkce je aktivní až do rychlosti 25 km/h.

G-ROAR: osobitý zvuk nové elektrické Třídy G

G-ROAR přináší do zcela nové elektrické Třídy G jedinečný zvukový zážitek. Charakteristický zvuk během jízdy je inspirován emotivním projevem motorů V8. Při zrychlení zcela nové elektrické Třídy G dodává působivý akustický doprovod. Hluboké basy a znělé tóny jej záměrně odlišují od zvuku ostatních plně elektrických modelů značky s třícípou hvězdou ve znaku. Řidiči mohou zvuk ovlivnit volbou jízdního programu. Zatímco například v režimu Comfort je akustický projev spíše utlumený, v módu Sport je zvuk silný a emotivní.

G-ROAR také obsahuje akustickou „auru“ a různé zvuky přiřazené odlišným událostem. Uvítací tón „aury“ se ozve, když se řidič přiblíží ke zcela nové elektrické Třídě G a odemkne dveře. Znělky událostí jsou slyšet při zavírání dveří vozidla po nastoupení, zapnutí a vypnutí motorů a při otevření dveří na konci jízdy. Po opuštění vozidla je melodie „aury“ slyšet znovu – po dobu až jedné minuty nebo do uzamčení vozidla. G-ROAR aktivuje také akustický doprovod při zahájení procesu nabíjení.

 

Design a výbava

 

  • Ikonický a nadčasový design: elektrický model zůstává věrný charakteru originálu 
  • Výrazné designové prvky mají pozitivní vliv na aerodynamiku a akustický komfort
  • EDITION ONE: speciální varianta s rozšířenou standardní výbavou k dispozici při uvedení na trh

 

Zcela nová elektrická Třída G navazuje svou hranatou siluetou na designovou tradici slavné modelové řady. Nechybějí důvěrně známé detaily, jako jsou kliky dveří a ukazatele směru na blatnících. Zcela nová elektrická Třída G kombinuje unikátní vzhled terénního vozu s vybranými designovými prvky typickými pro elektromobily.

Také zepředu vypadá nový Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ povědomě, a to i díky klasickým kulatým světlometům. Maska chladiče obsahuje čtyři vodorovné lamely. Panel masky chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou standardně provedeny v barvě karoserie. S volitelnou maskou chladiče s černým panelem získává zcela nová elektrická Třída G obzvláště nápadný vzhled. Součástí jsou zatmavené světlomety, animovaný světelný pás z LED diod a chromovaný rámeček. Jako elegantní volitelný doplněk lze světelný diodový pás aktivovat jako denní osvětlení. Při zamykání a odemykání vozidla se spouštějí působivé světelné efekty.

Exteriér: výrazné elementy přispívají ke zlepšení aerodynamiky

Mezi další designové prvky, které charakterizují plně elektrický model, patří mírně zvýšená kapota a takzvané vzduchové clony v lemech zadních podběhů. Spolu s novým opláštěním sloupku A a odtrhovou hranou na střeše přispívají k optimalizaci aerodynamiky. V kombinaci s novými izolačními materiály se zlepšil i akustický komfort.

Dalším jedinečným prvkem zcela nové elektrické Třídy G je volitelná stylová schránka na zadních dveřích. Lze do ní snadno uložit věci jako nabíjecí kabely, nářadí nebo sněhové řetězy. Uvnitř je pásek na suchý zip a dvě síťky na zavazadla (jedna ve víku a jedna v samotném boxu). Zákazníci se mohou rozhodnout i pro tradiční náhradní kolo s krytem.

EDITION ONE: unikátní verze při uvedení na trh

Od uvedení zcela nové elektrické Třídy G na trh bude k dispozici speciální varianta EDITION ONE. Exkluzivní provedení je k dispozici v pěti barevných provedeních: modré metalíze MANUFAKTUR south seas magno, černé metalíze obsidian, bílé metalíze MANUFAKTUR opalite magno, zářivě bílé MANUFAKTUR opalite bright a šedé MANUFAKTUR classic. Vnější ochranná lišta má modrý ozdobný prvek. Brzdové třmeny jsou rovněž v modré barvě a mají vpředu nápis Mercedes-Benz. Designová schránka na zadních dveřích je vyvedena v barvě karoserie a černé. Zákazníci si mohou pro EDITION ONE místo toho zvolit náhradní kolo. V této speciální edici se z vnějších zpětných zrcátek promítá na asfalt světelný nápis „Stronger Than Time“. EDITION ONE je standardně vybavena maskou chladiče se čtyřmi vodorovnými lamelami. Na přání je k dispozici černá maska.

Součástí standardní výbavy verze EDITION ONE jsou rovněž Linie AMG Exteriér a Sada Night. Díky tomu vůz obsahuje černě lakovaná a aerodynamicky optimalizovaná 20palcová 10paprsková litá kola AMG a zatmavené světlomety. Tlačítka u klik dveří s emblémem G a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou vyvedeny v černé barvě. Boční nástupní prahy jsou standardně stříbrné a volitelně černé. Interiér čalouněný kůží nappa se dodává v nové barevné kombinaci stříbrná perleť/černá. Multifunkční sportovní volant v tříramenném designu s dotykovými ovládacími prvky je rovněž potažen kůží nappa. Modré detaily exteriéru se odrážejí v interiéru verze EDITION ONE v podobě modrých ozdobných prvků z karbonu a v modrém prošívání.

 

Technické údaje

Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ 

Pohonné ústrojí a trakční akumulátor
Pohon

 

Pohon všech kol

Elektromotory

Typ

Synchronní motory s permanentním buzením (dvourychlostní)

Nejvyšší výkon

kW

432

Nejvyšší točivý moment

Nm

1 164

Typ trakčního akumulátoru

 

Lithium-iontový

Nejvyšší rekuperační výkon brzd

kW

217

Nejvyšší nabíjecí výkon střídavým proudem (AC)

kW

11

Nabíjecí čas střídavým proudem, třífázová zásuvka[2]

h

11:46

Nejvyšší nabíjecí výkon stejnosměrným proudem (DC)

kW

200

Nabíjecí čas stejnosměrným proudem na rychlonabíjecí stanici[3]

min

32

Nabíjení na rychlonabíjecí stanici[4]: dojezd po 15 minutách nabíjení (WLTP)

km

170

Podvozek
Přední náprava

Dvojitá lichoběžníková s nezávislým zavěšením kol

Zadní náprava

Tuhá náprava typu De Dion

Brzdový systém

Dvouokruhový hydraulický

Řízení

S elektromechanickým posilovačem

Kola

7,5 J × 18 ET43

Pneumatiky

265/60 R 18

Rozměry a hmotnosti
Rozvor náprav

mm

2 890

Rozchod kol vpředu/vzadu

mm

1 638 / 1 637 

Délka/šířka/výška

mm

4 624 / 1 931[5] / 1 986  

Vnější průměr otáčení

m

13,6

Objem zavazadlového prostoru

l

555/1 990

Provozní hmotnost podle EK

kg

3 085

Užitečné zatížení

kg

415

Celková hmotnost

kg

3 500

Jízdní výkony, spotřeba energie, emise
Zrychlení 0–100 km/h

s

4,7

Nejvyšší rychlost[6]

km/h

180

Kombinovaná spotřeba energie[7]

kWh/100 km

27,7–30,3

Kombinované emise CO2

g/km

0

Jízdní dosah8

km

434–473


 


[1] Funkce G-TURN a G-STEERING se nesmějí používat na veřejných komunikacích. G-TURN a G-STEERING lze použít pouze na sypkém nebo měkkém povrchu, např. štěrku nebo sněhu.

[2] Doby nabíjení odpovídají plnému nabití 10–100 % při použití wallboxu nebo veřejné nabíjecí stanice (připojení AC s minimálně 11/22 kW; 16/32 A na fázi) při 23 stupních Celsia

[3] Doby nabíjení odpovídají nabití 10–80 % při použití stejnosměrného proudu na rychlonabíjecí stanici kategorie „K“ nebo „L“ podle EN17186 s nabíjecím proudem 500 A

[4] Na rychlodobíjecích stanicích se stejnosměrným proudem s 500 ampéry podle WLTP

[5] Bez vnějších zpětných zrcátek

[6] Elektronicky omezená

[7] Všechny informace o spotřebě byly stanoveny v souladu s certifikační metodou WLTP. Údaje odpovídají provedením pro evropské trhy. Spotřeba energie a emise CO2 závisí nejen na efektivním využití energie automobilem, ale také na stylu jízdy a dalších faktorech, které nesouvisí s technikou.

 

Kontakt pro média

Josef Hlávka

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
Mercedes-Benz Cars
Mob.: +420 737 797 979
E-mail: [email protected]


Fotogalerie

(4961x3307px, 15.62 MB)

(4961x3307px, 10.42 MB)

(4961x3310px, 10.38 MB)

(4961x3307px, 10.09 MB)

(4961x3307px, 9.84 MB)

(4961x3307px, 8.83 MB)

(4961x3307px, 9.18 MB)

(4961x3307px, 9.05 MB)

(4961x3307px, 8.45 MB)

(3307x4961px, 9 MB)

(4961x3307px, 8.39 MB)

(4961x3307px, 8.19 MB)

(4961x3307px, 7.55 MB)

(4961x3309px, 7.47 MB)

(3307x4961px, 7.42 MB)

(4961x3307px, 7.16 MB)

(4961x3307px, 7.21 MB)

(3308x4961px, 7.14 MB)

(4961x3307px, 6.99 MB)

(4961x3307px, 6.96 MB)

(4961x3308px, 6.74 MB)

(4961x3307px, 6.69 MB)

(4961x3308px, 6.74 MB)

(4961x3308px, 5.66 MB)

(3311x4961px, 5.29 MB)

(4961x3307px, 11.51 MB)

(4961x3307px, 11.86 MB)

(3307x4961px, 9.91 MB)

(4961x3189px, 10.45 MB)

(4961x3307px, 8.43 MB)

(4961x3307px, 8.28 MB)

(4961x3307px, 8.54 MB)

(3351x4961px, 8.15 MB)

(4961x3307px, 7.95 MB)

(4961x3308px, 7.75 MB)

(4961x3307px, 6.49 MB)

(3307x4961px, 6.53 MB)

(4961x3307px, 6.36 MB)

(4961x3308px, 6.13 MB)

(3308x4961px, 5.51 MB)

(4961x3307px, 6.02 MB)

(4961x3307px, 11.44 MB)

(4961x3307px, 10.09 MB)

(4961x3307px, 9.13 MB)

(4961x3307px, 9.41 MB)

(4961x3307px, 9.38 MB)

(4961x3307px, 9.15 MB)

(4961x3307px, 8.47 MB)

(4961x3308px, 7.98 MB)

(4961x3307px, 7.96 MB)

(4961x3307px, 6.28 MB)

(4961x3309px, 5.85 MB)

(4961x3308px, 5.7 MB)

(4961x3309px, 5.68 MB)

(4961x3309px, 5.72 MB)

(4961x3307px, 7.11 MB)

(3307x4961px, 5.36 MB)

(3307x4961px, 5.2 MB)

(4961x3308px, 4.92 MB)

(4961x3307px, 6.24 MB)

(3307x4961px, 5.93 MB)

(3307x4961px, 5.52 MB)

(4961x3722px, 7.26 MB)

(4961x3722px, 7.24 MB)

(4961x3722px, 7.18 MB)

(4961x3722px, 7.11 MB)

(4961x3722px, 7.05 MB)

(4961x3722px, 7.12 MB)

(4961x3722px, 6.73 MB)

(4961x3722px, 6.44 MB)

(4961x3722px, 6.2 MB)

(4961x3722px, 4.13 MB)

(4961x3722px, 3.61 MB)

(8256x5504px, 14.66 MB)

(8038x5359px, 13.91 MB)

(7361x4907px, 13.92 MB)

(5357x8036px, 13.82 MB)

(8108x5405px, 11.7 MB)

(8256x5504px, 11.13 MB)

(8256x5504px, 8.62 MB)

(7792x5195px, 8.86 MB)

(8256x5504px, 8.38 MB)

(5387x8081px, 7.53 MB)

(5504x8256px, 7.83 MB)

(5454x8181px, 8.08 MB)

(8087x5391px, 7.55 MB)

(5504x8256px, 6.97 MB)

(8256x5504px, 6.97 MB)

(5504x8256px, 6.46 MB)

(5504x8256px, 6.98 MB)

(5504x8256px, 11.07 MB)

(5504x8256px, 8.74 MB)

(5504x8256px, 8.38 MB)

(4901x7351px, 8.16 MB)

(5504x8256px, 8.18 MB)

(5504x8256px, 8.14 MB)

(8256x5504px, 7.73 MB)

(8256x5504px, 7.72 MB)

(5504x8256px, 7.4 MB)

(8256x5504px, 7.15 MB)

(5504x8256px, 6.82 MB)

(5172x7758px, 6.67 MB)

(5504x8256px, 6.96 MB)

(8256x5504px, 6.41 MB)

(5504x8256px, 5.57 MB)

(8256x5504px, 5.91 MB)

(8256x5504px, 6.16 MB)

(8256x5504px, 5.6 MB)

(8256x5504px, 5.68 MB)