Mercedes-Benz provedl první veřejný čelní náraz dvou elektromobilů

24. 10. 2023

Stuttgart. Mercedes-Benz uspořádal globálně vůbec první veřejný nárazový test dvou elektromobilů, aby prokázal bezpečnost těchto vozů v podmínkách, které se co nejvíce blíží reálným střetům na silnici. Zatímco u standardních bezpečnostních testů, jako je Euro NCAP, naráží vozík o hmotnosti 1 400 kg polovinou své deformovatelné hliníkové přídě do zkoušeného vozu, test stuttgartské automobilky proběhl za mnohem přísnějších podmínek.

  • Mercedes-Benz pokračuje ve své roli průkopníka bezpečnosti: první veřejný čelní střet elektromobilů simuloval nejčastější typ nehody – přesazený náraz jen částí přídě
  • Provedení testu výrazně nad požadavky bezpečnostních testů: menší vůz EQA a vrcholný model EQS SUV jely rychlostí 56 km/h, výsledek potvrdil vysokou úroveň bezpečnosti posádky i pohonného ústrojí

 

Model EQA o hmotnosti kolem 2,2 t a výrazně těžší luxusní vůz EQS SUV vážící tři tuny se střetly polovinou přídě, když měly oba na rychloměru 56 km/h. Výsledkem je mnohem těží náraz, než kolik vyžadují zákonné předpisy. Přestože zveřejněná videa ukazují prudký střet, experti automobilky zhodnotili výsledky velmi pozitivně. Kabiny obou vozů zůstaly neporušené, u střešních sloupků nedošlo k deformaci a také dveře bylo možné otevřít. Vysokonapěťový palubní systém se v obou vozech samočinně odpojil.

Při testu byly využity nejmodernější figuríny, a to jak typického muže, tak velmi malé ženy – cílem bylo ověřit, že vozy nabízejí maximální bezpečnost osobám s rozdílnou postavou. Na sedadlo řidiče proto v obou elektromobilech „usedly“ ženské modely Hybrid III 5th Percentile Female s výškou 1,5 m a hmotností 49 kg – podle statistik je pouze pět procent žen na světě menších nebo lehčích. Na sedadle spolujezdce se nacházela figurína Hybrid III 50th Percentile, jež hmotností 78 kg představuje průměrného muže.

Mercedes-Benz provedl test v Technologickém centru pro bezpečnost vozidel v Sindelfingenu, které je jedním z největších a nejmodernějších zařízení svého druhu na světě. Automobilka zde ročně realizuje až 900 crashtestů. Oddělení pro výzkum nehod, založené v roce 1969, analyzuje dopravní nehody vozidel Mercedes‑Benz. Cílem je pochopit, jak k nehodám dochází a které bezpečnostní systémy jim mohly zabránit nebo snížit jejich závažnost.

Vysoká úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti je dlouhodobě jednou z klíčových vlastností vozů Mercedes-Benz, a platí to i pro stále populárnější elektromobily na českém trhu. Dle přehledu registrací Svazu dovozců automobilů v ČR 9/2023 je Mercedes-Benz za první tři čtvrtletí s 312 registrovanými elektromobily a 55% meziročním nárůstem na 5. místě celkově mezi všemi značkami v ČR.

Podrobnější informace, komentáře zástupců značky Mercedes-Benz a videa najdete zde:

https://media.mercedes-benz.com/article/3ebae1fd-f3ac-4b81-a39e-727b4d4f93a0


Fotogalerie

(4000x2250px, 2.96 MB)

(4000x2250px, 3.37 MB)

(6000x4000px, 3.96 MB)

(7728x5152px, 3.94 MB)

(4000x2250px, 4.08 MB)

(7728x5152px, 3.95 MB)

(11648x8736px, 3.62 MB)

(4000x2250px, 4.12 MB)

(7728x5152px, 3.91 MB)

(7728x5152px, 3.95 MB)

(4961x2790px, 5.34 MB)

(4961x2790px, 6.26 MB)

(4961x3307px, 6.45 MB)

(4961x2790px, 6.52 MB)

(4961x2790px, 6.51 MB)

(4961x3307px, 6.82 MB)

(4961x3307px, 8.05 MB)

(4961x3307px, 11.07 MB)