Mercedes-Benz provedl první veřejný čelní náraz dvou elektromobilů
Stuttgart. Mercedes-Benz uspořádal globálně vůbec první veřejný nárazový test dvou elektromobilů, aby prokázal bezpečnost těchto vozů v podmínkách, které se co nejvíce blíží reálným střetům na silnici. Zatímco u standardních bezpečnostních testů, jako je Euro NCAP, naráží vozík o hmotnosti 1 400 kg polovinou své deformovatelné hliníkové přídě do zkoušeného vozu, test stuttgartské automobilky proběhl za mnohem přísnějších podmínek.
- Mercedes-Benz pokračuje ve své roli průkopníka bezpečnosti: první veřejný čelní střet elektromobilů simuloval nejčastější typ nehody – přesazený náraz jen částí přídě
- Provedení testu výrazně nad požadavky bezpečnostních testů: menší vůz EQA a vrcholný model EQS SUV jely rychlostí 56 km/h, výsledek potvrdil vysokou úroveň bezpečnosti posádky i pohonného ústrojí
Model EQA o hmotnosti kolem 2,2 t a výrazně těžší luxusní vůz EQS SUV vážící tři tuny se střetly polovinou přídě, když měly oba na rychloměru 56 km/h. Výsledkem je mnohem těží náraz, než kolik vyžadují zákonné předpisy. Přestože zveřejněná videa ukazují prudký střet, experti automobilky zhodnotili výsledky velmi pozitivně. Kabiny obou vozů zůstaly neporušené, u střešních sloupků nedošlo k deformaci a také dveře bylo možné otevřít. Vysokonapěťový palubní systém se v obou vozech samočinně odpojil.
Při testu byly využity nejmodernější figuríny, a to jak typického muže, tak velmi malé ženy – cílem bylo ověřit, že vozy nabízejí maximální bezpečnost osobám s rozdílnou postavou. Na sedadlo řidiče proto v obou elektromobilech „usedly“ ženské modely Hybrid III 5th Percentile Female s výškou 1,5 m a hmotností 49 kg – podle statistik je pouze pět procent žen na světě menších nebo lehčích. Na sedadle spolujezdce se nacházela figurína Hybrid III 50th Percentile, jež hmotností 78 kg představuje průměrného muže.
Mercedes-Benz provedl test v Technologickém centru pro bezpečnost vozidel v Sindelfingenu, které je jedním z největších a nejmodernějších zařízení svého druhu na světě. Automobilka zde ročně realizuje až 900 crashtestů. Oddělení pro výzkum nehod, založené v roce 1969, analyzuje dopravní nehody vozidel Mercedes‑Benz. Cílem je pochopit, jak k nehodám dochází a které bezpečnostní systémy jim mohly zabránit nebo snížit jejich závažnost.
Vysoká úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti je dlouhodobě jednou z klíčových vlastností vozů Mercedes-Benz, a platí to i pro stále populárnější elektromobily na českém trhu. Dle přehledu registrací Svazu dovozců automobilů v ČR 9/2023 je Mercedes-Benz za první tři čtvrtletí s 312 registrovanými elektromobily a 55% meziročním nárůstem na 5. místě celkově mezi všemi značkami v ČR.
Podrobnější informace, komentáře zástupců značky Mercedes-Benz a videa najdete zde:
https://media.mercedes-benz.com/article/3ebae1fd-f3ac-4b81-a39e-727b4d4f93a0
Soubory ke stažení
TZ_První veřejný crashtest dvou elektromobilů (.pdf, 162.84 kB)
TZ_První veřejný crashtest dvou elektromobilů (.docx, 332.05 kB)
Kontakt pro média
Josef Hlávka
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
Mercedes-Benz Cars
Mob.: +420 737 797 979
E-mail: [email protected]