Exkluzivní premiéra nové Třídy E a EQE SUV v Praze
Praha. Automobilka Mercedes-Benz odhaluje další hvězdy své prezentace na letošní motoristické slavnosti Legendy 2023: veřejnost si zde poprvé bude moci naživo prohlédnout nový sedan Třídy E, který je skutečnou legendou mezi manažerskými vozy vyšší střední třídy. Nová Třída E udává směr vývoje v rámci přechodu od spalovacích motorů na elektrický pohon. Před uvedením na trh bude představeno i EQE SUV, které přináší řadu inovací luxusního EQS SUV, a přitom zejména díky svému kratšímu rozvoru a natáčecí zadní nápravě nabízí mimořádnou jízdní agilitu a obratnost. Dynamický charakter EQE SUV je umocněn dvojicí modelů od Mercedes-AMG, první plně elektrické SUV sportovní divize se prostřednictvím inovativních technických řešení zaměřuje na výkon a emoce za volantem. Obě atraktivní novinky doplňují již dříve ohlášené premiéry z Affalterbachu: vysoce výkonný hybridní Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE s jedinečným pohonným ústrojím o výkonu 500 kW (680 k), vrcholný model Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE i jeho slavného historického předchůdce – rudý závodní vůz 300 SEL 6.8 AMG, jehož původní provedení v roce 1971 šokovalo motoristický svět.
- Zcela nová Třída E (W214) je pojmem ve vyšší střední třídě již více než 75 let, na motoristické slavnosti Legendy 2023 se novinka poprvé objeví na veřejnosti
- Vůz vyniká atraktivními tvary a špičkovou aerodynamikou, volitelným displejem MBUX Superscreen, pokročilými funkcemi autonomní jízdy a elektrifikovanými spalovacími motory včetně čtvrté generace plug-in hybridního pohonu
- Prodej nové třídy E v Evropě bude zahájen během léta, první vozy v ČR se očekávají na podzim 2023
- Plně elektrické EQE SUV jako další hvězda v expozici stuttgartské značky: novinka nabízí prostornou karoserii, špičkovou dynamiku i bezpečnost a dojezd až 596 km
Třída E jako dlouholetý úspěšný příběh
Mercedes-Benz vyrobil od roku 1946 již více než 16 milionů vozidel vyšší střední třídy. Třída E je jednou z legend a její historie sahá až k samým počátkům značky.
Model 180 (W 120) z roku 1953, který je známý i svou přezdívkou „Ponton“, zavedl nové technické a tvarové prvky, jednalo se o první vůz značky s tříprostorovou samonosnou karoserií. V roce 1961 následovaly čtyřválcové verze řady „Křídlák“ (W 110). V roce 1968 znamenala vyšší střední třída „Kraťas“ (Strich 8; W 114/115) další významný krok. Nástupnická modelová řada 123 byla od roku 1976 ještě úspěšnější.
Modelová řada 124 vyráběná v letech 1984 až 1995 nesla od poloviny roku 1993 poprvé označení Třída E. Tvář s dvojitými světlomety a inovativní technika byly charakteristickými znaky modelové řady 210 uvedené na trh v roce 1995. Třída E modelové řady 211 byla představena na začátku roku 2002. Třídy E modelových řad 212 (sedan a kombi) a 207 (kabriolet a kupé) následovaly v roce 2009. Mercedes-Benz Třídy E modelové řady 213 oslavil svůj debut v roce 2016, a od roku 2017 byl poprvé k dispozici také ve verzi All-Terrain. V nabídce jsou navíc kupé a kabriolety modelové řady 238.
Nová Třída E: Spojení několika světů
Nový sedan Třídy E má klasické tříprostorové proporce a propracovanou aerodynamiku, která přispívá k nízké spotřebě a emisím, ale i tradičně vysoké úrovni cestovního komfortu. Součinitelem aerodynamického odporu vzduchu (cx) od 0,23[1] vyniká ve svém segmentu a i nadále si zachovává dvě vizuálně odlišné varianty. Maska chladiče s trojrozměrným designem má v závislosti na výbavové linii buď progresivní, nebo klasický styl. Na přání se dodává osvětlení rámečku masky chladiče.
Přístrojová deska přináší do interiéru digitální zážitky. Je-li Třída E vybavena volitelným displejem před spolujezdcem vpředu, rozprostírá se velký skleněný povrch systému MBUX Superscreen až k centrálnímu displeji. Displeje, informační a multimediální systém MBUX proto sdílejí nový, velmi výkonný centrální palubní počítač. Novinkou je rovněž digitální ovládání ventilačních otvorů, které je součástí volitelné automatické klimatizace THERMOTRONIC. Systém automaticky nastavuje výdechy ventilační soustavy vpředu podle požadovaného stylu ventilace. Výdechy lze však polohovat také obvyklým způsobem manuálně.
Třída E stanovuje nová měřítka úspornosti zásluhou důsledné elektrifikace spalovacích motorů. Polovina všech variant bude mít čtvrtou generaci hybridního pohonu s možností vnějšího nabíjení (tzv. plug-in hybrid) kombinující výhody vozidla se spalovacím motorem s přednostmi elektromobilu. Jak vznětové, tak zážehové motory jsou vybaveny inteligentním systémem ISG, který kombinuje funkce startér-generátoru, resp. elektromotoru. Jedná se tedy o částečně hybridní systémy (tzv. mild hybrid). Díky novému akumulátoru byl výkon elektromotoru zvýšen z 15 na 17 kW a podpůrný točivý moment na 205 N.m.
Nová Třída E bude volitelně k dispozici se sadou Engineering, která zahrnuje systém vzduchového pérování AIRMATIC s plynule nastavitelnými tlumiči ADS+ a řízením zadních kol. Působivou inovací je na přání dodávaná funkce INTELLIGENT PARKING PILOT, díky níž je vůz připraven pro automatizované parkování zcela bez řidiče (úroveň 4 podle SAE). Nezbytným předpokladem je národní legislativa, která povoluje v dané zemi funkci automatizovaného parkování, a výbava parkovišť potřebnou infrastrukturou. Prodej nové Třídy E v Evropě bude zahájen během léta, první vozy v ČR se očekávají na podzim 2023.
EQE SUV: Sportovní a všestranné
Plně elektrické EQE SUV je více než jen další karosářskou variantou manažerského sedanu EQE. Stejně jako tento model se i verze SUV dodává s inovacemi známými z modelu EQS a současně je dynamičtější než EQS SUV. EQE SUV patří mezi nejprostornější zástupce své třídy. Přitom je kompaktnější než sedan EQE. Jedná se již o čtvrtý vůz na nové platformě, určené výhradně pro elektromobily.
Modulární koncept pohonu umožňuje nabízet EQE SUV s velkým rozsahem celkových nejvyšších výkonů od 180 do 505 kW v případě sportovní verze Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV. V závislosti na výbavě a konfiguraci vozidla dosahují evropské verze dojezdu až 596 kilometrů podle metodiky WLTP. Mercedes-Benz vystavuje na své vysokonapěťové sady akumulátorů certifikát, který dává zákazníkům záruku výkonnosti při definované zůstatkové kapacitě po dobu provozu 10 let nebo do ujetí vzdálenosti 250 000 kilometrů.
Výkonné nabíjení (až 170 kW) zkracuje pobyt na nabíjecích stanicích na nezbytně krátkou dobu: za 15 minut tak vůz dokáže doplnit energii až na 220 km. Zákazníci dostávají kartu Mercedes me Charge, která jim nejen umožňuje snadné nabíjení v sítích různých poskytovatelů včetně hlavních distributorů v České republice, ale společnost Mercedes-Benz se zavázala veškerou takto dodanou energii kompenzovat elektřinou z obnovitelných zdrojů.
[1] V závislosti na specifikaci vozidla
Soubory ke stažení
TZ_Trida E_EQE SUV_Legendy 2023.pdf (.pdf, 178.55 kB)
TZ_Trida E_EQE SUV_Legendy 2023.docx (.docx, 340.99 kB)
Kontakt pro média
Josef Hlávka
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
Mercedes-Benz Cars
Mob.: +420 737 797 979
E-mail: [email protected]