Vysoká úroveň pro každý den: Nová Třída A
Stuttgart/Praha. Nový Mercedes Benz Třídy A přináší do kompaktního segmentu mimořádnou nabídku svými dokonale vyváženými proporcemi, pečlivým zpracováním, jedinečnými designovými detaily, nejnovější generací informačního a multimediálního systému MBUX a důsledně na přání zákazníků zaměřenou modelovou paletou. Zákazníkům tak nabízí vysokou úroveň pro každý den. Třída A zůstává k dispozici v karosářských variantách hatchback a sedan.
Sportovně svalnatý exteriér: Z nové Třídy A vyzařuje síla a dynamika již při pohledu zpředu. Vzhledu přídě dominuje nově navržená kapota motoru se dvěma podélnými vybouleními, takzvanými „powerdomy“, která směrem dopředu výrazně klesá a připomíná ostrý žraločí nos. Na ní navazuje upravená maska chladiče s motivem hvězd a nízkými LED světlomety s novým designem. Sportovní charakter umocňují kola, dokonale vyplňující podběhy, nabízená v různých designech o průměru až 19 palců. Mezi ně patří i volitelná, leskle černá kola z lehké slitiny s mnoha paprsky a leštěnými okraji ráfku pro Linii AMG. Emocionální a fascinující vzhled za světla i za tmy vytvářejí zadní LED svítilny a nový zadní difuzor. Velmi ušlechtilý exteriér dokonale doplňuje atraktivní výběr laků karoserie. Zákazníci mají k dispozici velký počet nemetalických a metalických laků i speciální laky MANUFAKTUR.
Individuální, high-tech interiér: Exkluzivitu vyzařuje také interiér nové Třídy A. Jeho nepřehlédnutelnou dominantou jsou dva standardně dodávané displeje s úhlopříčkou 7 a 10,25 palce. Volitelně si mohou zákazníci objednat dva 10,25“ displeje v širokoúhlém uspořádání, díky němuž vzniká dojem, že se obě zobrazovací plochy vznášejí. V tomto segmentu unikátní prostorové uspořádání vytváří zcela ojedinělou atmosféru ambientního osvětlení, kterou lze připodobnit nočnímu osvětlení futuristické budovy. Svět letadel připomínají tři typicky sportovní kruhové výdechy ventilační soustavy se vzhledem turbíny. Nově navržený volant z aktuální generace volantů, obšitý standardně kůží Nappa, je kompaktní a svým vzhledem reprezentuje vyspělou techniku stejně jako upravená středová konzola.
Modelová paleta splní veškerá přání ohledně individualizace také v interiéru: Mercedes-Benz nabízí již v základní variantě nové Třídy A velmi kvalitní komfortní sedadla čalouněná novou, trojrozměrně utvářenou tkaninou ARTICO, která umocňuje sportovní charakter vozu. Výbavová varianta Progressive, standardní výbava pro Českou republiku, nabízí tři různé barvy interiéru: černou, luxusně působící béžovou a nový šedý odstín sage grey, odpovídající duchu dnešní doby. Nové, tmavé ozdobné obložení se vzhledem uhlíkového kompozitu zvyšuje hodnotu těchto modelů jak na přístrojové desce, tak i na výplních dveří. Linie AMG je kompletně koncipována ve sportovním duchu a standardně okouzlí ozdobným obložením z kartáčovaného světlého hliníku a červeným kontrastním prošíváním na sedadlech čalouněných kombinací tkanin ARTICO/MICROCUT.
Mercedes‑Benz si ve své strategii Ambition 2039 předsevzal, že od roku 2039 bude mít jeho flotila nových osobních a lehkých užitkových vozů neutrální bilanci emisí CO2 v rámci celého dodavatelského řetězce a životního cyklu. Do konce tohoto desetiletí je cílem snížit emise CO2 na osobní vůz ve flotile nových vozidel v rámci celého životního cyklu minimálně o polovinu v porovnání s rokem 2020. Jedním z opatření je používání recyklovaných materiálů. Proto bylo i při koncepci nové Třídy A přezkoumáno složení všech používaných materiálů včetně posouzení možností trvale udržitelnějších alternativ. Prostřední část čalounění komfortních sedadlech obsahuje tkaniny, které jsou ze 100 procent vyrobeny z recyklovaných materiálů. U čalounění sedadel kombinací tkanin ARTICO/MICROCUT je tento podíl na prostředních plochách sedáku a opěradla 65 procent a v dolní vrstvě dvojité tkaniny 85 procent.
Výrazně rozšířená výbava: Nová Třída A nabízí na českém trhu rozsáhlou standardní výbavu, která zahrnuje například LED světlomety, bederní opěrku nastavitelnou ve čtyřech směrech, sadu pro parkování se zpětnou kamerou, sadu komfortních funkcí zrcátek a elektrické zavírání/otevírání víka zavazadlového prostoru.
Mercedes-Benz znovu výrazně zjednodušil celkovou strukturu nabídky výbavových sad, aby minimalizoval náročný výběr mnoha jednotlivých prvků volitelné výbavy. Funkční prvky výbavy, které jsou často vybírány společně, jsou sdruženy do výbavových sad na základě reálné poptávky samotných zákazníků. Kromě toho jsou k dispozici další volitelné prvky funkční výbavy. Zákazníci si mohou vozidla ještě individuálněji nakonfigurovat designovými prvky, jakými jsou barvy, čalounění, ozdobná obložení a kola.
Digitálnější, inteligentnější, bezpečnější: Hardware i software nové Třídy A udělal opět velký skok vpřed. Nejnovější generace informačního a multimediálního systému MBUX má ještě intuitivnější ovládání a lepší schopnost učit se. Displej řidiče a centrální obrazovka tvoří ucelený estetický zážitek, který si řidič může na přání individualizovat nově navrženými styly zobrazování (klasickým se všemi důležitými informacemi pro řidiče, sportovním s dynamickým otáčkoměrem nebo decentním s minimalizovaným obsahem), třemi režimy (navigace, jízdní asistenty, servis) a sedmi barevnými kombinacemi. Centrální displej přitom nabízí všechny dosavadní funkce, jakými jsou navigace, média, telefon, vozidlo atd., a umožňuje přímé a komfortní dotykové ovládání.
Modernizovaný telematický systém přesvědčí novým designem a vylepšenými výkony. Nová je navíc integrace senzoru otisku prstu (k dispozici pravděpodobně od 1. čtvrtletí 2023) pro identifikaci a autorizaci řidiče. Samozřejmostí je možnost síťového propojení s chytrými telefony prostřednictvím uživatelských rozhraní Apple Carplay, resp. Android Auto Wireless. Míru konektivity zvyšuje také dodatečný vstup USB-C a nabíjení z USB probíhá s ještě vyšším nabíjecím výkonem.
Po aktivaci online služeb v aplikaci Mercedes me App[1] je nyní hlasový asistent Ahoj Mercedesi v nové Třídě A schopen vést ještě lépe dialogy a učit se. Určité akce lze například vyvolat i bez aktivačního výrazu „Ahoj Mercedesi“. Hlasový asistent MBUX dokáže navíc podávat vysvětlení k jednotlivým funkcím vozidla a pomůže radou řidiči, který chce připojit svůj chytrý telefon prostřednictvím Bluetooth nebo hledá lékárničku.
Dosavadní funkce cestovních informací budou doplněny, nejprve exkluzivně v Německu, o další zajímavou službu, nový audio cestovní průvodce „Tourguide“ v rámci hlasového asistenta MBUX z nabídky Mercedes me. Multimediální systém MBUX předčítá informační a multimediální systém MBUX rozsáhlé informace o pamětihodnostech podél projížděné trasy a reaguje mimo jiné na 3400 informačních tabulí podél německých dálnic.
Nová Třída A optimalizuje také nabídku bezpečnostních asistenčních systémů. Ve vylepšené asistenční sadě probíhá například řízení asistentem pro jízdu v jízdním pruhu výrazně komfortněji díky aktivní regulaci řízení. Nová generace Sada pro parkování s 360° kamerami podporuje zaparkování vozu na podélná parkovací místa a nabízí mimo jiné 360° vizualizaci pomocí 3D zobrazování při parkování podporovaném kamerami.
Elektrifikované a výkonné pohony: Nová Třída A obdržela rovněž modernizované motory. Nabídka zážehových motorů byla kompletně elektrifikována a zahrnuje čtyřválcové agregáty vybavené standardně 7stupňovou, resp. 8stupňovou automatickou převodovkou DCT. Částečně hybridní systémy jsou vybaveny dodatečnou 48V elektrickou sítí, která podporuje agilitu při rozjezdu zvýšením výkonu o 10 kW.
Nový startér-generátor (RSG) poháněný řemenem citelně zlepšuje komfort a zážitky cestujících v nové Třídě A. RSG například v porovnání s běžným startérem způsobuje při spouštění motoru ještě méně vibrací a hluku. Při rovnoměrné jízdě navíc umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Během brzdění a zpomalování zajišťuje RSG rekuperaci, z níž je napájena 12V elektrická síť a 48V akumulátor. Takto získávanou energii lze využívat k podpoře spalovacího motoru při zrychlování. Diferencovaným vyhodnocováním různých jízdních fází motivuje u některých motorů nově zavedená funkce ECO Score 3.0 řidiče k hospodárné jízdě.
Vyšší výkon pro verze Plug-in Hybrid: Nová Třída A přináší další velký pokrok v oblasti hybridních pohonů (kompaktní hatchback Mercedes‑Benz A 250 e: kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP) 1,1–0,8 l/100 km, kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP) 17,0–15,0 kWh/100 km, kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP) 25–18 g/km; Mercedes-Benz A 250 e Sedan: kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP) 1,0–0,8 l/100 km, kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP) 16,7–14,8 kWh/100 km, kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP) 24–17 g/km) [2]. Vylepšená vysokonapěťová sada akumulátorů nabízí ještě více využitelné energie, což prodlužuje dojezd v elektrickém režimu. Výkon elektromotoru byl zvýšen o 5 kW na 80 kW. Co se týká nabíjení, jsou i nadále k dispozici tři varianty: Kromě standardního výkonu 3,7 kW lze vylepšenou sadu akumulátorů nabíjet nyní volitelně také střídavým proudem o výkonu až 11 kW místo dosavadních 7,4 kW. Nová Třída A nabízí i nadále možnost nabíjet sadu akumulátorů stejnosměrným proudem a výkonem až 22 kW. Stejnosměrný nabíjecí proces z 10 % na 80 % trvá cca 25 minut. Nabíjení je tak svou všestranností přizpůsobeno veškerým požadavkům na praktičnost v každodenním provozu.
Přehled nabízených motorů:
A 250 e Hatchback | A 250 e Sedan | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1332 | 1332 |
Nejvyšší výkon zážehového motoru | kW/k | 120/163 | 120/163 |
při | 1/min | 5500 | 5500 |
Nejvyšší točivý moment | N.m | 270 | 270 |
Nejvyšší výkon elektromotoru | kW/k | 80/109 | 80/109 |
Nejvyšší točivý moment elektromotoru | N.m | 300 | 300 |
Nejvyšší výkon hybridní soustavy | kW/k | 160/218 | 160/218 |
Nejvyšší točivý moment hybridní soustavy | N.m | 450 | 450 |
Jmenovitá kapacita sady akumulátorů | kWh | 15,6 | 15,6 |
Kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP)2 | l/100 km | 1,1–0,8 | 1,0–0,8 |
Kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP)2 | g/km | 25,0–18,0 | 24,0–17,0 |
Kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP)2 | kWh/100 km | 17,0–15,0 | 16,7–14,8 |
Dojezd s výhradně elektrickým pohonem (kombinovaný jízdní cyklus EAER) (WLTP)2 | km | 70,0–81,0 | 72,0–82,0 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 7,4 | 7,5 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 225 | 230 |
A 180 Hatchback | A 200 Hatchback | A 220 4MATIC Hatchback | A 250 4MATIC Hatchback | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1332 | 1332 | 1991 | 1991 |
Nejvyšší výkon | kW/k | 100/136 | 120/163 | 140/190 | 165/224 |
při | 1/min | 5500 | 5500 | 5500 | 5500 |
Dodatečný výkon RSG | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Nejvyšší točivý moment | N.m | 230 | 270 | 300 | 350 |
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP)2[3] | l/100 km | 6,4–5,8 | 6,4–5,8 | 7,5–6,9 | 7,5–6,9 |
Kombinované emise CO2 (WLTP)2 | g/km | 145,0–133,0 | 145,0–133,0 | 170,0–157,0 | 170,0–157,0 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 9,2 | 8,2 | 7,1 | 6,3 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 215 | 225 | 235 | 250 |
A 200 d Hatchback | A 220 d Hatchback | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1950 | 1950 |
Nejvyšší výkon | kW/k | 110/150 | 140/190 |
při | 1/min | 3400 | 3800 |
Nejvyšší točivý moment | N.m | 320 | 400 |
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP)2[4] | l/100 km | 5,4–4,9 | 5,5–5,0 |
Kombinované emise CO2 (WLTP)2 | g/km | 143,0–128,0 | 144,0–131,0 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 8,3 | 7,2 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 220 | 235 |
A 180 Sedan | A 200 Sedan | A 220 4MATIC Sedan | A 250 4MATIC Sedan | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1332 | 1332 | 1991 | 1991 |
Nejvyšší výkon | kW/k | 100/136 | 120/163 | 140/190 | 165/224 |
při | 1/min | 5500 | 5500 | 5500 | 5500 |
Dodatečný výkon RSG | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Nejvyšší točivý moment | N.m | 230 | 270 | 300 | 350 |
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP)2[5] | l/100 km | 6,3–5,7 | 6,3–5,7 | 7,4–6,8 | 7,4–6,8 |
Kombinované emise CO2 (WLTP)2 | g/km | 143,0–130,0 | 143,0–130,0 | 167,0–154,0 | 168,0–155,0 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 9,3 | 8,3 | 7,2 | 6,4 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 216 | 230 | 237 | 250 |
A 200 d Sedan | A 220 d Sedan | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1950 | 1950 |
Nejvyšší výkon | kW/k | 110/150 | 140/190 |
při | 1/min | 3400 | 3800 |
Nejvyšší točivý moment | N.m | 320 | 400 |
Kombinovaná spotřeba paliva (WLTP)2 | l/100 km | 5,4–4,8 | 5,4–5,0 |
Kombinované emise CO2 (WLTP)2 | g/km | 141,0–127,0 | 143,0–131,0 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 8,4 | 7,3 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 227 | 246 |
Mercedes-AMG Třídy A
Výkon a styl v kompaktním formátu – nová Třída A figuruje také v nabídce značky Mercedes‑AMG, a tvoří tak v této podobě sportovní vrchol kompaktní modelové řady. Vrcholné modely Mercedes‑AMG A 45 S 4MATIC+ (kombinovaná spotřeba paliva 9,2–8,8 l/100 km, kombinované emise CO2 208–200 g/km)2 a především Mercedes‑AMG A 35 4MATIC (kompaktní hatchback: kombinovaná spotřeba paliva 8,6–8,2 l/100 km, kombinované emise CO2 196–188 g/km; sedan: kombinovaná spotřeba paliva 8,5–8,1 l/100 km, kombinované emise CO2 192–184 g/km)2[6]profitují z modernizace připravené v Affalterbachu. A 35 dává díky nově navrženému vzhledu ještě více najevo, že je členem rodiny AMG, a i nadále se dodává jako kompaktní hatchback i sedan, zatímco A 45 S zůstává k dispozici pouze s karoserií hatchback.
Exteriér: Při pohledu na nový model Mercedes-AMG Třída A zaujmou nejprve nově navržené přední světlomety, specifická maska chladiče AMG a nové, kruhové logo AMG místo hvězdy Mercedesu s vavřínovým věncem. Novou tvář AMG u modelu A 35 vhodně dotváří nový přední nárazník a z modelu A 45 známá podélná vyboulení na kapotě, takzvané „powerdomy“. Vzhled AMG umocňuje nový design kol, zadní spoiler víka zavazadlového prostoru, nově tvarované zadní svítilny a typické kruhové koncovky výfukové soustavy (zdvojené koncovky u modelu Mercedes‑AMG A 45 S 4MATIC+).
Interiér: Nový Mercedes‑AMG Třídy A standardně nabízí volant AMG Performance včetně tlačítek AMG, jimiž řidič může ovládat specifické funkce AMG, například třístupňové ESP nebo AMG Dynamics – aniž by musel pouštět volant. Sportovní sedadla AMG Performance jsou kromě toho nyní k dispozici rovněž ve velmi módní šedé barvě sage grey.
Technika: Také v modelu Mercedes‑AMG Třídy A došlo k vylepšení v oblasti motorů. Mercedes‑AMG A 35 je stejně jako méně výkonné verze Třídy A vybaven dodatečnou elektrickou sítí s napětím 48 V a startér-generátorem (RSG) poháněným řemenem. Jeho motor dosahuje nejvyššího výkonu 225 kW/306 k a maximálního točivého momentu 400 N.m. RSG v částečně hybridním systému podporuje agilitu při rozjezdu zvýšením výkonu o 10 kW. Kromě toho je tato verze nyní vybavena 8stupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT a nový přední chladič usnadňuje udržování požadované provozní teploty při jízdě na limitu nebo v jinak náročných podmínkách.
Informační a multimediální systémy a konektivita: Také nový model Mercedes‑AMG Třídy A profituje z nejnovější generace informačního a multimediálního systému. Jízda v nové verzi AMG Třídy A je interaktivním zážitkem díky vyššímu výkonu, integraci senzoru otisku prstu (k dispozici pravděpodobně od 1. čtvrtletí 2023) pro autorizaci uživatelského profilu na centrálním displeji, vyššímu nabíjecímu výkonu ze vstupů USB a novému designu zobrazení na displejích v typickém stylu AMG.
AMG Street Style Edition: V době uvedení nového modelu Mercedes‑AMG Třídy A na trh bude exkluzivně a po omezenou dobu nabízena speciální verze modelu Mercedes‑AMG A 45 S 4MATIC+. AMG Street Style Edition ohromí extrovertními a exkluzivními prvky výbavy. Karoserii v šedém odstínu mountain grey magno zvýrazňují díly sady AMG Aerodynamics v barevné kombinaci černá/matně antracitová a s barevnými ozdobnými prvky v zářivě oranžovém odstínu. Tento vzhled dokonale doplňují nově navržená, matně černá 19“ kola a zářivě červené brzdové třmeny.
S vnějším designem ladí také nezaměnitelný interiér speciální edice AMG Street Style Edition: Sedadla AMG Performance čalouněná černým mikrovláknem MICROCUT zdobí zářivě oranžové prošívání a další ozdobné detaily. Rovněž díky oranžovému štítku na opěrce hlavy je ihned jasné, o jakou edici z produkce značky Mercedes‑AMG se zde jedná. Mezi další výrazné prvky v interiéru patří volant AMG Performance obšitý kombinací kůže/mikrovlákno MICROCUT s oranžovým kontrastním ozdobným prošíváním a ozdobnými prvky AMG z hliníku se stejným vzorkem jako na vnějších fóliích.
AMG Street Style Edition poskytuje ze svého dvoulitrového zážehového čtyřválce nejvyšší výkon 310 kW (421 k). Výbava této edice zahrnuje sadu AMG Aerodynamics, sady AMG Night I a II a speciální víčko palivové nádrže AMG.
Přehled nabízených motorů:
Mercedes-AMG A 35 4MATIC (sedan) | Mercedes-AMG A 35 4MATIC (hatchback) | Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ (hatchback) | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1991 cm³ | 1991 cm³ | 1991 cm³ |
Nejvyšší výkon | kW/k | 225/306 | 225/306 | 310/421 |
při | 1/min | 5800 | 5800 | 6750 |
Nejvyšší točivý moment | N.m | 400 | 400 | 500 |
při | 1/min | 3000–4000 | 3000–4000 | 5000–5250 |
Kombinovaná spotřeba paliva2 | l/100 km | 8,5–8,1 | 8,6–8,2 | 9,2–8,8 |
Kombinované emise CO22 | g/km | 192–184 | 196–188 | 208–200 |
Zrychlení 0–100 km/h | s | 4,8 | 4,7 | 3,9 |
Nejvyšší rychlost | km/h | 250 | 250 | 270 |
2 Udávané údaje byly zjištěny jako „hodnoty emisí CO2 WLTP“ v souladu s článkem 2, odstavec 3, prováděcího nařízení (EU) 2017/1153. Hodnoty spotřeby paliva byly vypočteny na základě těchto parametrů.
[1] K používání služby Mercedes me Charge z nabídky Mercedes me connect je nezbytný osobní uživatelský účet Mercedes me ID a souhlas s podmínkami pro používání služeb Mercedes me connect. Uvedené služby a jejich dostupnost i nabízené funkce jsou závislé především na modelu vozidla, roku jeho výroby, volitelné výbavě a zemi.
[2] Udávané údaje byly zjištěny jako „hodnoty emisí CO2 WLTP“ v souladu s článkem 2, odstavec 3, prováděcího nařízení (EU) 2017/1153. Hodnoty spotřeby paliva byly vypočteny na základě těchto parametrů. Hodnoty spotřeby elektrické energie a dojezdu byly zjištěny na základě nařízení 2017/1151/EU.
2 Udávané údaje byly zjištěny jako „hodnoty emisí CO2 WLTP“ v souladu s článkem 2, odstavec 3, prováděcího nařízení (EU) 2017/1153. Hodnoty spotřeby paliva byly vypočteny na základě těchto parametrů.
2 Udávané údaje byly zjištěny jako „hodnoty emisí CO2 WLTP“ v souladu s článkem 2, odstavec 3, prováděcího nařízení (EU) 2017/1153. Hodnoty spotřeby paliva byly vypočteny na základě těchto parametrů.
2 Udávané údaje byly zjištěny jako „hodnoty emisí CO2 WLTP“ v souladu s článkem 2, odstavec 3, prováděcího nařízení (EU) 2017/1153. Hodnoty spotřeby paliva byly vypočteny na základě těchto parametrů.
Soubory ke stažení
Třída_A_Facelift_CZ.docx (.docx, 426.89 kB)
Třída_A_Facelift_CZ.pdf (.pdf, 435.33 kB)
Zajímavé odkazy
Kontakt pro média
Josef Hlávka
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
Mercedes-Benz Cars
Mob.: +420 737 797 979
E-mail: [email protected]